söndag 19 april 2009

Glassblowing..

Idag har jag haft en lektion i glasblåsning. Det var helt otroligt roligt :) Vi gjorde en stor "glasboll" och ett shotglas. Det är helt fantastiskt vad mycket man kan göra med glas. Det var också spänningen med allt det farliga i att göra det som gjorde det lite extra kul. man arbetar med glas som är 2100 farenheit(vilket är jätte jätte varmt) man måste hela tiden hålla glaste i rörelse och akta sig för att bränna sig. det var riktigt spännade! när jag fått hem grejjerna ska jag definitivt lägga upp bilder på dom! :)

för övrigt så håller jag fortfarande på med målning, som tar sååååå mycket tid! jag har ett träd att göra klart innan tisdag, vilket kommer få bli imorrn för idag är jag aaaaalldeles för trött... Jag mår heller inte så bra efter gårdagens utgång :P

,Lina

2 kommentarer:

  1. Åh jag längtar tills jag får se dina grejer ju! Kanske skulle ha tagit den där klassen med dig istället för sista månaden på skolan....lite sent påtänkt kanske men haha. Så det blev inget målande alltså? Puss

    SvaraRadera
  2. Va roligt, vill oxå prova de. Du får lära mig när du kommer hem. Saknar dig massor! puss o kram låtsassyrran på låtsas

    SvaraRadera